Dva roky rôznych opatrení a obmedzení priamo súvisiacich sú šírením sa covidovej pandémie sa prejavilo vo všetkých aktivitách nášho každodenného života. Aj v živote ktoréhokoľvek malého či väčšieho podnikateľa. Obdobie rokov 2020 až 2021 mnohých jednoznačne naučilo aj to, že živé video sa stáva potrebným a silným marketingovým nástrojom. Živé vysielanie preukázalo svoju stálosť a opodstatnenosť. Je populárnejším a ziskovejším nástrojom ako kedykoľvek predtým. Streamovanie sa v tomto náročnom období v globálnom pohľade zvýšilo až o 21 %. Aké sú teda niektoré trendy live streamingu na tento rok 2022?
Trendy live streamingu na rok 2022
Pokiaľ ešte nie ste úplne presvedčení, že živé vysielanie bude v tomto roku dominovať, skúste sa pozrieť na nasledujúce štatistické údaje. Prejavujú sa niektoré evidentné trendy, ktoré by si podnikatelia, streameri, špecializované video štúdia a hlavne marketingové oddelenia mali všímať a brať do úvahy. Toto sú niektoré z nich vychádzajúce z početných analýz správania sa ľudí:
- 44 % divákov živého video vysielania uvádza, že v dôsledku živého vysielania pozerá menej často rôzne televízne kanály,
- 80 % spotrebiteľov by si radšej pozrelo živé video od výrobcu produktu alebo známej firemnej značky, ako by čítalo písomné informácie o ich produktoch,
- 15 % ľudí vo veku 18 až 34 rokov sleduje videá vysielané naživo niekoľkokrát denne,
- 36 % podnikových streamerov tvrdí, že ich príjmy sa zvýšili, odkedy začali vysielať svoje firemné podujatia naživo,
- možnosť kombinovať nakupovanie a živé vysielanie na platformách ako Instagram, Facebook a Twitter bude v roku 2022 predzvesťou novej éry in-stream nakupovania,
- live streaming udrží pozornosť používateľov 10 až 20 krát dlhšie ako textové informácie,
- 63% ľudí vo veku 18 – 34 rokov pravidelne sleduje obsah online produkcie naživo a opakovane sa k nej v priebehu dňa vracia,
- približne 34% ľudí mladších ako 25 rokov prejavuje aktívny záujem o live streaming na sociálnych platformách,
- mladšie generácie trávia viac času streamovaním, zatiaľ čo starší ľudia sledujú viac televízne vysielania a ešte na záver jeden trend
- Facebook a Instagram plánujú rozšíriť svoje zabudované nákupné možnosti pre živé nakupovanie, čím chcú svojim používateľom ešte viac uľahčiť nákupy v rámci ich platformy.
Live streaming v rozlíšení 4K
Kreatívne tímy, špičkové video štúdia, podnikatelia a ich marketingové oddelenia. Tí všetci by mali hlbšie spoznávať aktuálny stav, možnosti a trendy živého vysielania v roku 2022. Nakupovanie naživo, vyššia rýchlosť internetu, kratšie videá a streamovanie v rozlíšení 4K. Aj to sú trendy, ktoré by si streameri mali neustále všímať a študovať ich možnosti. Predaj produktov prostredníctvom sociálnych sietí bude prudko narastať. Sociálny obchod a predaj produktov priamo prostredníctvom sociálnych médií. To je obrovský trh, ktorý má v súčasnosti len v USA hodnotu 51,2 miliardy dolárov.
Nároky na kvalitu narastajú
Živé vysielanie sa v posledných rokoch rozšírilo a štandardy kvality sa zvýšili. Rok 2022 nebude výnimkou. Úspešní streameri sa budú musieť snažiť. Pokiaľ sa chcú presadiť na tomto trhu a v rastúcej konkurencii. Viac ako polovica divákov opustí streamy nízkej kvality do 90 sekúnd. Ak ľudia nepozerajú živé video, nezobrazujú sa im reklamy ani sa nedostávajú do kontaktu s inými možnosťami live streamingu. Ak chcete, aby vaše streamy vyzerali v roku 2022 profesionálne, potrebujete svoj vlastný intuitívny nástroj na streamovanie. Taký, ktorý vám uľahčí výrobu profesionálne vyzerajúcich streamov pri každom vysielaní naživo.