Živé vysielanie je jedným z perspektívnych komunikačných a prezentačných nástrojov na sociálnych sieťach. Live streaming umožňuje prezentovanie živého videa priamo vašim sledujúcim a záujemcom. Vy samotní máte jedinečnú príležitosť virtuálne komunikovať s nimi v reálnom čase. Vysielať naživo môžete na svojej osobnej alebo firemnej stránke, v konkrétnej pracovnej skupine alebo v rámci spoločenských, športových a podnikateľských akcií.
Prostredníctvom zvolených aplikácií sa vaše živé vysielanie zobrazí okamžite upozornením na monitore vašich priaznivcov. Môžu sa pripojiť na vaše živé vysielanie, zoznámiť sa s programom a účinkujúcimi. Prípadne aj aktívne klásť otázky a vyjadriť svoj názor k vysielanej tematike. Pestré možnosti využívania virtuálnych technológií a ich prepojenie na konkrétne reálne situácie sa výrazne v poslednom období urýchlili a zdokonalili.
Prečo využívať live streaming vo vašej prezentácii?
Živým vysielaním máte príležitosť rozšíriť všeobecné povedomie o svojej webovej stránke, konkrétnom produkte alebo službe. Dobre pripraveným scenárom streamingu a spoluprácou s marketingovými odborníkmi v tejto oblasti sa dá posilniť dôvera vo vás osobne, vašej firme či značke. Stávajúci či nový zákazníci sa môžu pripojiť k vysielaniu a vy s nimi môžete priamo komunikovať. Prostredníctvom live streamingu ich môžete presvedčiť k nákupu produktov či služieb, ktoré ponúkate.
Medzi niektoré výhody a možnosti live streamingu je možné zaradiť:
- návštevy spoločenských a športových udalostí,
- účasť na odborných konferenciách a predajných veľtrhoch,
- vzdelávacia a poradenská aktivita,
- prezentácie firiem a ich produktov či
- zmenšovanie sociálnych vzdialeností.
To všetko môže priniesť profesionálne zvládnuté živé vysielanie priamo z video štúdia. Celosvetový vývoj jednoducho núti aj podnikateľské subjekty vyhľadávať nové možnosti. Začali sa objavovať špecializované video štúdiá schopné za prijateľných podmienok organizovať virtuálne live streamingové podujatia alebo tzv. hybrid events.
Osobná prezentácia, webové konferencie aj podnikové video
Živé vysielanie a platené video online služby, ako sú Netflix, YuoTube, Sky, Amazon Prime alebo HBO rástli v obľúbenosti medzi širokou verejnosťou už dávno pred covidovou pandémiou. Postupne sa tento zvyk streamovania osobného promočného videa rýchlo presunul do podnikateľskej sféry. Formáty ako webináre, digitálne stretnutia a eLearningové videá sú už dnes bežné a nevyhnutné. Live streamingové možnosti do určitej miery postupne nahrádzajú osobné stretnutia a udalosti. Je to jednoducho trend, ktorý bude len a len rásť, skvalitňovať svoje možnosti a pestrosť ponuky.
Objavovanie nových možností aj vďaka digitalizácii
Zvýšený dopyt po vysokokvalitnom streamovaní videa sa objavil pôvodne hlavne v zábavnom sektore. V USA si až 80 % spotrebiteľov predpláca aspoň jednu platenú službu streamovania videa. Podnikatelia čoskoro zistili aké má živé vysielanie výhody. Živé video samozrejme nikdy úplne nenahradí osobné návštevy akcií a osobné stretnutia. Je to však cenný doplnok nášho súkromného a podnikateľského života.
Live streaming nepozná geografické hranice
Rôzne opatrenia súvisiace s pandémiou nútia podnikateľov a organizátorov rôznych podujatí hľadať nové riešenia a prístupy. Hľadajú cenovo dostupné možnosti ako čo najjednoduchšie osloviť širšie publikum. Objavujú sa živé prenosy takých formátov, ako sú priemyselné veľtrhy, tlačové konferencie, zákaznícke akcie alebo dokonca rôzne hobby kurzy. Organizácie nemusia plánovať niekoľko podujatí pre každý región alebo sa obmedzovať len na miestne publikum. Live streaming otvára nové možnosti a trhy pre menšie podnikateľské subjekty. Živé vysielanie nie je samozrejme výhodné len pre organizácie. Ktokoľvek z nás sa teraz môže ľahko zúčastniť špeciálnych akcií, ktoré sa konajú kdekoľvek na svete bez nutnosti cestovania.