Online prenosy sú marketingovým trendom súčasnosti

online prenos

Reklamné a marketingové spoločnosti prežívajú neskutočne dynamické zmeny v ich každodennej práci a ponúkaným možnostiam svojim zákazníkom. Je to aj vďaka pokroku v informačných technológiách a rôznym aplikačným platformám v jednotlivých sociálnych médiách. Súkromné osoby, firmy aj veľké spoločenské organizácie sa môžu naživo online  spojiť s početným a rozmanitým publikom. Len s pomocou  šikovných malých smartfónov a prenosných notebookov.

Jedným z najhorúcejších marketingových trendov súčasnosti je živé vysielanie prostredníctvom online prenosov. Môže to byť zjednodušene definované  ako zdieľanie živého videa a zvuku z akejkoľvek verejnej, odbornej, profesijnej alebo aj súkromnej udalosti.

Online prenosy sú živým zdieľaním

Živé vysielanie alebo aj tzv. livestreaming využíva na zdieľanie dôležitých správ, informácií a zážitkov široké možnosti medzinárodného internetového prepojenia. V danú chvíľu a kdekoľvek vo svete.  Je to originálny a optimálny spôsob, ako dostať rôzne udalosti, vedomosti, produkty a služby do všeobecného povedomia. Tak širokej verejnosti ako aj cielene určitej skupine možných záujemcov, fanúšikov alebo potenciálnych užívateľov a spotrebiteľov.

Význam a možnosti online prenosov si uvedomujú aj mnohé spoločnosti, ktoré začínajú zamestnávať ľudí so skúsenosťami z digitálneho marketingu a priameho živého vysielania. Pri efektívnej implementácii livestreamového vysielania  môže ktokoľvek profitovať z obsahovo aj personálne dobre pripravených a odborne zvládnutých online prenosov.

Plánujete konferenciu alebo otvárate novú predajňu?

Živé internetové vysielanie predstavuje multimediálny prenos obrazu a zvuku v reálnom čase. Na tento účel sa najčastejšie využívajú populárne platformy ako je Facebook alebo YouTube. V súčasnosti sú online prenosy rôznych podujatí na internete veľmi obľúbené a pre ich implementáciu do svojej marketingovej stratégie sa rozhoduje čoraz viac firiem, inštitúcií a organizácií.

Nejde len o jednoduché zdieľanie textu, hovoreného slova alebo obrazu. S prípravou a organizáciou živého streamu sa spája množstvo ďalších výhod, vďaka ktorým je live vysielanie v súčasnosti považované za jednu z najefektívnejších metód internetového marketingu.

Online prenos ako marketingový nástroj

Základným cieľom akéhokoľvek marketingového úsilia je zaujať a prilákať ľudí, ktorí si v konečnom dôsledku niečo objednajú, kúpia alebo vás osobne navštívia. Bez ohľadu na to, aké reklamné metódy používate, všetky by mali budovať vašu značku a zvyšovať jej príjmy.

V súčasnosti existuje množstvo reklamných distribučných kanálov. Niektoré prinášajú lepší a iné horší výsledný efekt. Rozumné a najlepšie je zvoliť si tie, ktoré skutočne prinášajú hmatateľné a okamžité výsledky.

Prečo je online prenos marketingovo zaujímavý?

Existuje niekoľko argumentačných dôvodov, prečo je živý online prenos tak marketingovo pútavý a efektívny. Tu je niekoľko z nich:

  • Zvyšuje povedomie o značke

Živé vysielanie je prospešný spôsob, ako rozšíriť povedomie o webovej stránke, výrobkoch alebo službách.  Môže posilniť dôveru a reputáciu značky.

  • Umožňuje  interaktívne prepojenia

Online prenos poskytuje zmysluplnejšie a nezabudnuteľnejšie formy komunikácie. Vytvára platformu pre okamžitú interakciu s publikom. Je to vzrušujúci spôsob, ako vybudovať komunitu užívateľov a obdivovateľov značky. Nadšení spotrebitelia budú online zdieľať nahrané živé prenosy, pokiaľ v nich nájdu pridanú hodnotu v interakcii a poskytnutých informáciách.

  • Znižuje náklady na marketing a reklamu

Internetové živé vysielanie môže vidieť a zdieľať na sociálnych sieťach množstvo ľudí. Bez toho, aby sa musel vopred predplatiť reklamný vysielací čas a dohodnúť reklamný formát..

  • Zvyšuje účinnosť SEO a sledovanosť

Živé vysielanie je životne dôležité pre značky, ktoré si chcú zvýšiť svoju sledovanosť v sociálnych médiách a efektivitu SEO. Umožňuje im to povzbudiť publikum, aby klikli „like“ ich webovej stránke a jej obsahu. To znásobuje jej prítomnosť v sociálnych médiách spôsobom, ktorý zvyšuje návštevnosť a výnosy.

  • Pomáha značkám zdieľať ich príbehy

Dôležitou spotrebiteľskou skupinou sú mladí ľudia, ktorí sa rozhodujú na základe bohatého video obsahu a originálnych akčných príbehov. Marketingovým cieľom je ponúknuť prostredníctvom živého online prenosu taký obsah, ktorý umožňuje divákom precítiť ho  na osobnej emotívnej úrovni.

Online prenosy vizuálne atraktívne a dobre ozvučené

Ideálne je zveriť realizáciu živého internetového vysielania profesionálom. Mediálnej agentúre, ktorá sa špecializuje na prípravu a organizovanie live streamov. Svojim klientom dokáže poskytnúť plnú asistenciu v takom rozsahu a kvalite služieb, aby bola ich online akcia nielen vizuálne atraktívna a dobre ozvučená, ale aj zaujímavá a pútavá. Aj vďaka špičkovo vybavenému video štúdiu a kvalifikovanému riadiacemu a obslužnému personálu.

Existujú aj profesionálne reklamné spoločnosti, ktoré poskytujú komplexné služby v oblasti internetového vysielania. Majú k dispozícii nástroje umožňujúce distribuovať online prenosy  na viacerých mediálnych platformách súčasne.

Zdielať na Facebooku
Zdielať na LinkedIne

Pozrite si naše referencie

BKT Summit 2022

SecTec Security Day 2021

Websupport Tech Talks

Zaujímate sa o

?

Ak chcete vedieť viac, stačí nás kontaktovať so záujmom o bezplatnú a nezáväznú konzultáciu.

Môže vás zaujímať