Živé prenosy sa obohatili o slová online a hybrid

živý prenos

Keď sa zamyslíte nad tým, ako dnes publikum konzumuje obsah, určite si všimnete, že určité prvky, ktoré boli vynútené pandemickými opatreniami v nich aj naďalej zostali. Reč je o streamovaní vášho eventu naživo a online. Online živé prenosy však pre podnikateľov priniesli rovno dva formáty, ako môžu svoj event vysielať a monetizovať. Konkrétne ide o online event a hybridný event. Aké zásadné rozdiely medzi nimi sú?

Online event vysielaný naživo

Livestream online eventu vysiela váš obsah – konferenciu, diskusiu, prezentáciu, webinár či koncert – v reálnom čase na digitálnych platformách. Vaši diváci vás môžu začať sledovať kedykoľvek, avšak len v aktuálnom čase dištančnou formou.

Pri tomto formáte sa odporúča živý prenos nahrať do archívu a zostrihať. Zostrihané časti potom môžu slúžiť na propagáciu. Prípadne ak ho diváci nestihli, môžu si ho pozrieť inokedy na obsahových platformách (Youtube, Vimeo) alebo (ak bolo spoplatnené) im ho môžete poslať na cloudové úložisko zabezpečené heslom.

Živé prenosy online eventov zaznamenali počas pandémie explozívny rast na celom svete. Obľúbené sa stali najmä u Generácie Z (1996 – 2009) a Generácie Y (1980 – 1995), ktoré nad obrazovkami trávia najviac času. Aj preto „Deti milénia“ tvoria až 63 % divákov live-streamov. Živé vysielanie videa rastie oveľa rýchlejšie než akýkoľvek iný formát sociálnych médií. Niektorí marketéri tomuto trendu hovoria aj ako o „ekonomike živého vysielania“ vzhľadom na rastúci počet speňažených priamych prenosov.

Šialenstvo zo živého vysielania výrazne ovplyvnilo online prostredie. Nedávny prieskum spoločnosti Eventbrite ukazuje, že viac ako 50% ľudí, ktorí sledujú živé videá eventov, tak koná, keď sú na to vyzvaní. Spomeňte si len na notifikácie na sociálnych sieťach, keď profil, ktorý sledujete začne vysielať naživo. Okrem toho, že živé prenosy u ľudí vzbudzujú záujem sledovania konferencií či webinárov, tiež zvyšujú konverzie. Preto je tento formát čoraz obľúbenejší v rôznych oblastiach života – od podnikania, cez politiku, žurnalistiku až po umenie.

Prichádzajú teda časy, kedy živé vysielanie online eventov bude súčasťou “nového normálu” po pandémii. Keď sa firemné eventy či novinárske diskusie vrátia späť do prezenčnej podoby, živé vysielanie ich môže doplniť prelomením hraníc a umožnením moderátorovi dostať sa k väčšiemu množstvu divákov. A to bez obmedzenia času, priestorov a nákladov – livestream naopak prináša príležitosť príjmy ešte navýšiť. V prípade prezenčnej účasti publika však už hovoríme o hybridnom evente.

Hybridný event osloví divákov v sále i divákov doma

Pri hybridnom podujatí máte tú výhodu, že prevádzkujete živé podujatie s fyzicky prítomnými divákmi a zároveň ho vysielate online. Živé prenosy z prebiehajúcich podujatí umožnia jednoduché zdieľanie zážitkov z podujatia s ľuďmi, ktorí sa nemohli osobne zúčastniť udalosti. Okrem divákov však môžu organizátori podujatia tento formát využiť aj tak, že pozvú rečníkov alebo moderátorov, aby sa zúčastnili vysielania online. Takouto formou sa ho môžu zúčastniť bez časového obmedzenia alebo cestovných výdavkov.

Hybridný formát vytvára osobnejšie a autentickejšie spojenie medzi rečníkom a publikom. Klienti, ktorí sa rozhodnú zahrnúť do svojho eventu živé vysielanie videa, zaznamenali drastický nárast online návštevnosti, ako aj angažovanosti a interakciu prezenčného publika.

So správnymi inováciami a tímom však viete do diskusie zapojiť aj online publikum. K dispozícii je už hneď niekoľko softvérových aplikácií pre virtuálne udalosti, ktoré umožnia aj vášmu online publiku interagovať s rečníkom počas eventu. Najčastejšie sa stretávame s aplikáciou Slido, v ktorej môžete klásť diskutujúcim vlastné otázky. Otázky sa zároveň pre ušetrenie času vedia zoradiť podľa dôležitosti a relevantnosti interagovaním digitálnej komunity, ktorá otázky lajkuje.

Úspech vášho hybridného podujatia závisí od prípravy. Preto sa musíte uistiť, že fyzicky prítomní a aj online prítomní účastníci sú zapojení rovnako. Hybridné podujatie vo svojej podstate prinášate dva zážitky v jednej udalosti. Aby ste to ale dosiahli úspech oboch, potrebujete mať kvalitný streamovací tím a moderátora, ktorí sa budú venovať výlučne vašim virtuálnym divákom.

Preto sa odporúča zveriť svoj event profesionálom. Ak hľadáte skúseného poskytovateľa livestreamu s kvalitným tímom, neváhajte nás kontaktovať. U nás v Riverstream sa postaráme o celé organizovanie vášho online alebo hybridného eventu. Od technických a marketingových požiadaviek na podujatie, živý prenos, priestory, až po natáčanie a postprodukciu.

Zdielať na Facebooku
Zdielať na LinkedIne

Pozrite si naše referencie

Social Media Masters 2022

Hokejista Roka 2021

Európska noc výskumní­kov 2021

Zaujímate sa o

?

Ak chcete vedieť viac, stačí nás kontaktovať so záujmom o bezplatnú a nezáväznú konzultáciu.

Môže vás zaujímať