Reklamné a marketingové spoločnosti prežívajú neskutočne dynamické zmeny v ich každodennej práci a ponúkaným možnostiam svojim zákazníkom. Je to aj vďaka pokroku v informačných technológiách a rôznym aplikačným platformám v jednotlivých sociálnych médiách. Súkromné osoby, firmy aj veľké spoločenské organizácie sa môžu naživo online spojiť s početným a rozmanitým publikom. Len s pomocou šikovných malých smartfónov a prenosných notebookov.
Jedným z najhorúcejších marketingových trendov súčasnosti je živé vysielanie prostredníctvom online prenosov. Môže to byť zjednodušene definované ako zdieľanie živého videa a zvuku z akejkoľvek verejnej, odbornej, profesijnej alebo aj súkromnej udalosti.
Online prenosy sú živým zdieľaním
Živé vysielanie alebo aj tzv. livestreaming využíva na zdieľanie dôležitých správ, informácií a zážitkov široké možnosti medzinárodného internetového prepojenia. V danú chvíľu a kdekoľvek vo svete. Je to originálny a optimálny spôsob, ako dostať rôzne udalosti, vedomosti, produkty a služby do všeobecného povedomia. Tak širokej verejnosti ako aj cielene určitej skupine možných záujemcov, fanúšikov alebo potenciálnych užívateľov a spotrebiteľov.
Význam a možnosti online prenosov si uvedomujú aj mnohé spoločnosti, ktoré začínajú zamestnávať ľudí so skúsenosťami z digitálneho marketingu a priameho živého vysielania. Pri efektívnej implementácii livestreamového vysielania môže ktokoľvek profitovať z obsahovo aj personálne dobre pripravených a odborne zvládnutých online prenosov.
Plánujete konferenciu alebo otvárate novú predajňu?
Živé internetové vysielanie predstavuje multimediálny prenos obrazu a zvuku v reálnom čase. Na tento účel sa najčastejšie využívajú populárne platformy ako je Facebook alebo YouTube. V súčasnosti sú online prenosy rôznych podujatí na internete veľmi obľúbené a pre ich implementáciu do svojej marketingovej stratégie sa rozhoduje čoraz viac firiem, inštitúcií a organizácií.
Nejde len o jednoduché zdieľanie textu, hovoreného slova alebo obrazu. S prípravou a organizáciou živého streamu sa spája množstvo ďalších výhod, vďaka ktorým je live vysielanie v súčasnosti považované za jednu z najefektívnejších metód internetového marketingu.
Online prenos ako marketingový nástroj
Základným cieľom akéhokoľvek marketingového úsilia je zaujať a prilákať ľudí, ktorí si v konečnom dôsledku niečo objednajú, kúpia alebo vás osobne navštívia. Bez ohľadu na to, aké reklamné metódy používate, všetky by mali budovať vašu značku a zvyšovať jej príjmy.
V súčasnosti existuje množstvo reklamných distribučných kanálov. Niektoré prinášajú lepší a iné horší výsledný efekt. Rozumné a najlepšie je zvoliť si tie, ktoré skutočne prinášajú hmatateľné a okamžité výsledky.
Prečo je online prenos marketingovo zaujímavý?
Existuje niekoľko argumentačných dôvodov, prečo je živý online prenos tak marketingovo pútavý a efektívny. Tu je niekoľko z nich:
- Zvyšuje povedomie o značke
Živé vysielanie je prospešný spôsob, ako rozšíriť povedomie o webovej stránke, výrobkoch alebo službách. Môže posilniť dôveru a reputáciu značky.
- Umožňuje interaktívne prepojenia
Online prenos poskytuje zmysluplnejšie a nezabudnuteľnejšie formy komunikácie. Vytvára platformu pre okamžitú interakciu s publikom. Je to vzrušujúci spôsob, ako vybudovať komunitu užívateľov a obdivovateľov značky. Nadšení spotrebitelia budú online zdieľať nahrané živé prenosy, pokiaľ v nich nájdu pridanú hodnotu v interakcii a poskytnutých informáciách.
- Znižuje náklady na marketing a reklamu
Internetové živé vysielanie môže vidieť a zdieľať na sociálnych sieťach množstvo ľudí. Bez toho, aby sa musel vopred predplatiť reklamný vysielací čas a dohodnúť reklamný formát..
- Zvyšuje účinnosť SEO a sledovanosť
Živé vysielanie je životne dôležité pre značky, ktoré si chcú zvýšiť svoju sledovanosť v sociálnych médiách a efektivitu SEO. Umožňuje im to povzbudiť publikum, aby klikli „like“ ich webovej stránke a jej obsahu. To znásobuje jej prítomnosť v sociálnych médiách spôsobom, ktorý zvyšuje návštevnosť a výnosy.
- Pomáha značkám zdieľať ich príbehy
Dôležitou spotrebiteľskou skupinou sú mladí ľudia, ktorí sa rozhodujú na základe bohatého video obsahu a originálnych akčných príbehov. Marketingovým cieľom je ponúknuť prostredníctvom živého online prenosu taký obsah, ktorý umožňuje divákom precítiť ho na osobnej emotívnej úrovni.
Online prenosy vizuálne atraktívne a dobre ozvučené
Ideálne je zveriť realizáciu živého internetového vysielania profesionálom. Mediálnej agentúre, ktorá sa špecializuje na prípravu a organizovanie live streamov. Svojim klientom dokáže poskytnúť plnú asistenciu v takom rozsahu a kvalite služieb, aby bola ich online akcia nielen vizuálne atraktívna a dobre ozvučená, ale aj zaujímavá a pútavá. Aj vďaka špičkovo vybavenému video štúdiu a kvalifikovanému riadiacemu a obslužnému personálu.
Existujú aj profesionálne reklamné spoločnosti, ktoré poskytujú komplexné služby v oblasti internetového vysielania. Majú k dispozícii nástroje umožňujúce distribuovať online prenosy na viacerých mediálnych platformách súčasne.